Nivea pure & natural alumíniummentes, stiftes dezor - TESZT

Először is arról, hogy miért kell külön bejegyzés ennek. Hát nem tök mindegy hogy mit kenünk a hónaljunkra?! Azt kell hogy írjam, hogy sajnos nem. Mivel a legtöbb dezodor alumínium-sókat tartalmaz. Ez azért jó (a kozmetikai cégeknek), mert eltömíti a pórusokat és ezzel csökkenti az izzadás mértékét. De ugyanakkor (valószínűleg) rákkeltő hatású. A legtöbbször előforduló alumínium-származék az alminum chlorohydrate, amit meg is találhattok az összetevők listáján.
Arról, hogy pontosan mennyire káros vagy sem, erősen megoszlanak a vélemények. Én azért döntöttem úgy, hogy áttérek az alumínium mentes deóra, mert a családban sajnos volt mellrákra példa, és amennyire csak lehet, szeretném csökkenteni az esélyt arra, hogy nálam is kialakuljon. Egy dolgot viszont tudományosan bizonyítottak: a legtöbb daganat (az összes 50%-a) a mell külső oldalában jelenik meg, vagyis ott, ahova a dezodort kenjük, fújjuk.
Semmiképp nem szeretnék pánikot kelteni, csak gondoltam, jó ha ti is tudtok róla.




Úgyhogy felkerekedtem, hogy alumínium-mentes dezodort találjak. Körülbelül fél órás címkeolvasgatás után meglepő felfedezést tettem: szinte minden drogériában kapható dezodorban vannak alumínium sók. A rexonától, a dove-on keresztül még az adidasban is.
Végül találtam egyet, amiben nincs: a Nivea pure & natural termékcsaládjából. Az ára a többihez képest kicsit borsos volt, 800 forint. Kapható még golyós és fújós változatban is.


A csomagolása tuti, egy műanyag kupak védi a stiftet. Aztán ami az én kedvencem, plusz egy védőrész. Egy műanyag 'nyomóka' amiben Nivea felirat található fordítva, míg emiatt a stiftben rendesen. A képen majd látjátok, hogy miről hadoválok. Nekem annyira tetszik, hogy most is mindig belerakom, használat után.

És tényleg nincs benne alumínium-származék

A stift könnyen kezelhető, felpuhul a test melegétől és már kenhető is. Sajnos az izzadássgátló hatása nem olyan jó, mint az alumíniumosaké. Ez nálam azért nagy gond, mert sajnos nagyon izzadékony vagyok. Legközelebb majd kipróbálok egy másikat, hátha annak jobb.

Ti alumínium mentes deót használtok?

6 megjegyzés:

  1. Köszi a tesztet!
    Tudok az alumíniumok rákkeltő hatásáról, de úgymond hónaljtájékon nem ismerek "viccet". Belehalnék ha éreznék magamon egy icipici izzadságszagot is akár... Szóval egyenlőre maradok az alumíniumosnál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez engem is nagyon zavar, meg tudlak érteni. De már keresem, hogy mivel tudnám hatékonyabbá tenni.

      Törlés
    2. Én sprayvel együtt használom és úgy teljesen szagmentes vagyok egész nap, bár amúgy se vagyok az a nagyon izzadós fajta. Próbáld ki szerintem a sprayvel együtt, hátha... :)

      Törlés
  2. Eddig nem találtam olyan dezodort, ami használt volna, úgyhogy most Rexonát vettem. Volt már Niveám is, de az a helyzet, hogy semmit nem használt. Maradok az alumíniumosoknál :)

    VálaszTörlés
  3. Ez nekem is megvan, már több mint egy éve, de nem igazán szeretem, főleg azért, mert bár stiftes formája van, érzetre olyan hideg és nedves, mintha golyós dezodor lenne, és utálom ezt az érzést.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ezzel semmi bajom, bár talán most felmelegszik jobban, mert a lakásban is meleg van.

      Törlés