DIY sorozat No.1. - Hajpánt

Itt már említettem, hogy csatlakoztam Anita projektjéhez és így minden szerdán bemutatunk egy-egy DIY ötletet.
Ezen a héten egy hajpántot csináltunk, ez a kép volt az inspiráció:



Valami hasonlót akartam én is készíteni, szereztem narancssárga és zöld szalagot (1-1 méter hosszú), egy láncot (45 cm) és egy bőr madzagot. Ezekért 300 forintot fizettem, plusz még a hajgumi. De így is alig költöttem rá.


Először ezzel a hárommal akartam variálni, de nehéz volt a bőrrel dolgozni, a lánc pedig folyton elfordult.


Úgyhogy inkább másképp próbálkoztam. A színes szalagokat hozzákötöttem a lánc végéhez, és beleraktam egy biztostűt is. Aztán a biztostűk segítségével odarögzítettem a hintaágyamhoz. Így a lánc nem tudott elcsavarodni. Ahogy haladtam lefele, egyre lentebb tűztem a biztostűket és a lánc így rendesen viselkedett.



Fűzésnél az első és az utolsó láncszemet kihagytam, hogy könnyebb legyen a végén hozzákötni a hajgumihoz.

Ez a kiindulóhelyzetünk.

Fogjuk a zöld szalagot, kihagyunk egy láncszemet és jobbról balra belefűzzük.

Meghúzzuk teljesen.

A naranccsárgával ugyanígy, viszont itt a közvetlenül alatta lévőbe fűzzük, nem hagyunk ki láncszemet.

Ezt is megszorítjuk.

Aztán a lánc mögött áthúzzuk mindkét szalagot, balról jobbra. Majd pedig kezdődhet az egész előlröl.
Néhány sor után egész jól bele lehet jönni, én fél óra alatt végeztem is.


Már csak a hajgumit kellett rákötni. Néhányszor körbetekertem és megcsomóztam.




Az 1 méteres szalagok majdnem teljesen elfogytak, ennyi marad belőlük:


És akkor végül a kész művem:


Talán ha lenne még egy hasonló, jobban mutatna. De nekem tetszik és büszke vagyok magamra, jó érzés, hogy ilyet is tudok.
Próbáljátok ki ti is, nem egy nagy ördöngösség :)

Lessétek meg a kis csapatunk tagjainak alkotásait:

10 megjegyzés: