Boxmeccs a Rossmannal - 1.kör

Ma két történetet szeretnék leírni nektek. Az első pozitívan végződött, a másik pedig még függőben van (de egyenlőre nem túl pozitív a véleményem).
Gondoltam hátha ti is okultok belőle, és nem hagyjátok magatokat. Egyébként sajnos egyre több hasonló történetet hallok a barátoktól, olvasok a neten. Valahogy Magyarországon nem az igazi az eladók hozzáállása.

De a kis bevezető után, itt a két történet:

1. történet
Néhány hete a barátnőmmel elmentünk shoppingolni. Az essence pultnál örömmel láttuk, hogy a Marble Mania erősen le van akciózva, minden 300 forint körül volt. Én egy szemhéjpúdert választottam, a barátnőm pedig egy szájfényt.
(Háttérinfo: a Marble Mania szájfényei bekerültek az állandó szortimentbe is, köztük pontosan ugyanaz a két árnyalat, ami a limitált kiadásban is. Természetesen az állandó kollekciósok nem voltak akciósak, 800 forint körül vannak.)
A pénztárnál a következő történt: a csajszi 1000 forint feletti összeget akart kiszámlázni. Mondtuk, hogy ez így biztos nem jó. Mire mondta, hogy a szemhéjpúder 300 volt, a szájfény a drágább. Mondtuk, hogy szerintünk mindkettő 300 forint. A pénztáros visszament a barátnőmmel az állványhoz, ahol a barátnőm megmutatta neki, hogy onnan vettük le. Kiderült, hogy más az állandó és a limitált szájfény vonalkódja, holott ugyanaz a két szín. A csaj levadászta nekünk a megfelelő vonalkódút (mivel valaki összekeverte a limitáltat az állandóval), és újra lecsippantotta. Így már minden oké volt.
Végül is elégedetten távoztunk, hiszen a pénztáros készségesen segített nekünk, annak ellenére, hogy már kígyózott mögöttünk a sor.


2. történet
Ez tegnap kezdődött. Lementem az itteni 'nagy' Rossmannba (a városban 3 is van, ez a legnagyobb). Alapozót szerettem volna venni. Örömmel láttam, hogy a Catrice pulton elkezdődött az új, kifutó akció, sok minden le volt értékelve, körömlakkoktól, a szemhéjpúdereken át az alapozókig. Pontosan a pult alatti szalagok voltak kicserélve, azon az akciós árak. Szerencsére találtam a bőrszínemhez illőt, ami még akciós is volt.
Boldogan caplattam vele a pénzárhoz, büszke voltam magamra, hogy a roham előtt sikerült szereznem egyet. Itt jött a villámcsapás, a pénzárgép szerint 1500 forint volt. Mondtam a pénzárosnak, hogy de hát ez akciós. Oké, akkor próbáljuk meg a másik pénzárnál, hátha abba már 'be vannak táplálva' az új, akciós árak. Ott is 1500-at írt rá. Valamit beszélt a másik eladóval, majd pedig szólt hogy menjek vele. Miközben átrohantunk a bolton, nekiállt kioktatni, hogy nem minden szín akciós ám, és hogy nézzem meg, ez sem az. Útközbe nem hagyott szóhoz jutni, és lenéző pillantásokkal bombázott. Odaérve az állványhoz még mindig osztotta az észt, amikor is megmutattam neki, hogy ez az árnyalat TÉNYLEG akciós. Köbö annyi volt rá a válasza, hogy 'Ja, tényleg.' Itt már kezdtem kicsit morcos lenni. Akkor megkérdeztem, hogy mit tudunk csinálni. Mondták, hogy jöjjek vissza másnap, addigra biztos átmegy a rendszeren az akciós cuccok ára. Akkor megkérdeztem őket, hogy félre tudják-e tenni. Nem akartam, hogy az akció miatt elkapkodják előlem. Egy papírra felírták a nevem, azt hogy másnap 5-ig van félretéve és az alapozóval együtt berakták a parfümös pultba.
A történet ma folytatódott. Lementem megint, első utam a Catrice pulthoz vezetett, ahol láttam, hogy lecserélték az akciós szalagokat, vissza a normálakra. Nem vagyok az az idegeskedős típus, de itt már kezdtem bepöccenni. Mivel tegnap esküdöztek, hogy ma már jó lesz a rendszer és el tudom hozni. Azért előadtam a történtem egy eladó csajnak, aki épp babakaját pakolt. Amíg beszéltem hozzá, nem is nézett rám, csak pakolta a kaját. Majd a végén ennyit tudott hozzáfűzni 'Melyik parfüm is kell akkor neked?' Csak kétszer mondtam el hogy alapozó, de semmi gáz, kedvesen elmondtam neki, hogy egy 'ALAPOZÓ VAN FÉLRETÉVE A PARFÜMÖS PULTBAN'. Na ilyenkor már vette az adást. Lecsippantotta, naná hogy még mindig 1500 volt. Persze, mivel a szalagok is vissza lettek cserélve a normálakra. Akkor visszavittük a pulthoz és a csaj visszarakta. Mondta hogy valszeg elhalasztották az akciót, majd talán hétfőtől lesz.
Direkt nem akartam fenyegetőzni semmivel nem vagyok az a típus. Bár tudom, hogy ilyenkor a Fogyasztóvédelem méretes bírságokat szab ki a boltra.
Felhívtam Anyukámat, elmeséltem neki a dolgot. Először írni akartam emailt a boltnak, de mondta hogy van Panaszkönyv aminek nagyon szigorú a használata. Több példányos indigó papír és sok helyre elküldik, talán a Fogyivédelemhez is. Míg ha emailt írok nekik, arra jön egy olyan válasz, hogy 'bocsi'.
Úgyhogy mivel én nem akartam balhét és egyébként sem vagyok még 18, ma anyukám bemegy és ír a Panaszkönyvbe.

Majd írok, hogy mi lett a dolog fejleménye, de nem számítok többre egy 'bocsi' levélnél...
Ti jártatok már hasonlóképp? Mi lett a vége?

25 megjegyzés:

  1. mik voltak kifutó cuccok catrice ? írd le légyszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pontosan szám szerint csak azt az alapozót tudom, amit meg akartam venni. Az 010-es matt mousse alapozó, ebből az eggyel világosabb szín is akciós lesz. Aztán a legsötétebb Inifinite Matt is. Viszonylag sok körömlakk, néhány rúzs, mono szemhéjpúder és egy négyes, natúr színű szemhéjpúder is akciós.

      De ugye, mint kiderült, ez nálunk még nem kifutó.

      Törlés
  2. Hát szerintem kár ekkora patáliát csapni, 1500 forint nem sok egy alapozóért, ha egy 10.000 forintos termékről lenne szó,akkor igen, de gondolom pár száz forint lett volna a különbözet..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Konkrétan 900 forint lett volna a különbözet, viszont ez nekem számít. Sajnos nem engedhetem meg magamnak, hogy csak úgy annyiban hagyjam.
      És nem feltétlenül az árról van szó, hanem arról, hogy így simán félrevezetik a vásárlót.

      Törlés
    2. Az ország azért tart ahol tart, meg azért ilyen a szolgáltatások színvonala, mert senki nem akar "patáliát csapni", amikor sérülnek a jogai, ill. a kereskedő nem a szabályoknak megfelelően jár el.

      Szerintem ne hagyd magad, neked van igazad, szurkolok!!

      Törlés
    3. Köszönöm a támogatást, majd beszámolok. :)

      Törlés
    4. Kedves Névtelen!

      Tudod valakinek igenis számít az a 900 Ft. Lehet, hogy Neked nem és egyébként meg szerintem nem volt itt semmi patália, egyszerűen csak leírta a történetet. Ami egyébként nem is rossz dolog, nem tudom sokszor mit képzelnek magukról az eladók. Olyan hangsúlyt képesek felvenni, hogy legszívesebben szájon vágnám őket.

      Törlés
  3. Én ilyennel még nem találkoztam, mondjuk mi le is vagyunk maradva (nálunk csak most jött be a Catrice Revoltaire trendkiadás). 1 kis meglepi: http://picimosoly.blogspot.sk/2012/07/ujabb-dij.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is le vagyunk maradva Pesthez képest, de talán nem annyira.

      Köszönöm a díjat! :)

      Törlés
  4. Ez a te oldalad. A masik pedig az, hogy valoszinuleg egy elado elrontotta es hamarabb letette az akcios arakat. Remelem neki nem lesz baja a te 900 Ft-od miatt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem vállalja érte a felelősséget. És nem hinném, hogy ebből az eladónak bármi baja lenne.

      Törlés
    2. Egy panaszkönyvi bejegyzést jobb helyeken komolyan vesznek és ha majd felnősz, akkor rájössz, hogy az idő amit eltököltél többet ér(t volna) mint az az x száz forint. Illetve arra is, hogy aki dolgozik az hibázhat és attól, hogy te vagy a vevő nem forog körülötted a bolt, nem a vásárlási szokásaidhoz igazítják az akciókat. Tájékozódj és akkor reklamálj ha jogos.

      Törlés
    3. Már ne is haragudj kedves Anita, de ha egyszer ki van rakva valami, hogy akciós, akkor ne már a szerencsétlen vásároló legyen a hibás, aki meg akarja venni!

      Törlés
  5. Olyan izék tudnak lenni a Rossmannosok. :S Engem múltkor egy körömlakkal izéltek át. Teljesen más árat tettek ki mint amit lehúztak. Mondom jó 1szer előfordulhat. De a második eset valami nem is tudom mi volt mit anyum lrendezett. De ha mégegyszer ilyen lesz én biztos hogy szólok a megfelelő személynek hogy intézkedjenek mert csak megvezetik a vásárlókat. Hamis marketinget folytatnak. Ezért nem szeretem már nagyon az akciós dolgokat sem ott, max amire rányomták a kis árcimkét. Abból már nem tudják magukat kimarazni... ennyi. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem még az is feltűnt, hogy a 'gyerekeket' nem is veszik figyelembe, hiszen úgysem mernek reklamálni.
      De te se hagyd magad! Bár néha nehezebb az egész procedúra, hogy bebizonyítsuk az igazunkat.

      Törlés
  6. Szerintem mindegy, hogy 200Ft vagy 900Ft a különbözet (hozzáteszem, szerintem azért 900 Ft nem kis különbség ahhoz, hogy igenis reklamáljunk érte!)
    A lényeg a szabály: ha az üzlet kiírja, hogy azt a terméket olcsóbban adja, akkor ha hiba volt, akkor is kutyakötelessége odaadni annyiért - ez nem kukacoskodás, ez a törvény!
    Nagyon kíváncsi leszek az ügyre, én inkább abban látom a problémát, hogy utólag hogy bizonyítod be azt, hogy akkor az alacsonyabb, akciós ár volt kitéve.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na igen. :/ Le kellett volna fotozni telán úgy... :/

      Törlés
    2. Igazából emiatt én is aggódtam. De az eladó is írhat 'választ' a panaszkönyvbe a reklamációhoz.
      Ő pedig beleírta, hogy szólt a feletteseinek, hogy nem az van a rendszerben, ami ki van írva árnak.

      Törlés
    3. A fotózás pedig be van tiltva az összes Rossmann üzletben.
      Ebből a múltkor egy másik bloggerinának volt problémája, amikor nem ugyanaz volt a szín a teszteren és a polcon - ugyanazzal a számmal. Le akarta fotózni, de közben rászóltak. Sajnos nem emlékszem, hogy ki volt, de ha megtalálom, belinkelem.

      Törlés
  7. A második történeted elég durva. Én szerencsére nem jártam még így, de utálom a biztonsági őröket, mert mindig követnek, és nézik mihez nyúlok hozzá stb. nagyon fel tud idegesíteni, emiatt nem is mindig nézek körbe, csak céltudatosan előre.. Nálam is számítana az a különbözet, mégis tudnál venni még rajta valamit. De ha van 3 Rossmann csak lesz egy, ahol találsz. :)
    Én tavaly lepődtem meg, amikor egy essence blossoms etc. púder ára elvileg 999 forint volt, a pénztárnál csak 99 forintot kértek, hát akkor nagyon örültem. :)
    Bocsi ezért a monológért, beszédes kedvemben vagyok. :)

    http://roseballerina.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elvileg a biztonsági őrök azért vannak, hogy senki ne tudjon eltenni semmit. Bár mondjuk van csipogós kapu is...
      Egyébként engem is zavar amikor a fenekembe másznak, de van hogy például tőlük tudom meg, hogy mikor akciózzák le a dolgokat :D
      Igen, 3 Rossmann van, de csak abban ez egyben van Catrice állvány...
      Szerencséd volt, ez a kellemes meglepetés kategória :)
      Semmi gond, mindig szívesen olvasom a véleményeket, történeteket. :)

      Törlés
  8. Hát ez durva.. én is megjártam nemrég a rossmann-nal. Mostanában sok a panasz rájuk.
    Szerintem jogos a felháborodás, mert ez félrevezetés!
    Persze van akinek 900Ft nem pénz, de szerintem a többségnek nem mindegy.
    És a legszörnyűbb, hogy sokan rá is szaladnak erre, hiszen cikinek érzik vagy nincs kedvük megvárni míg törlik, stb és elviszik drágábban. De miért fizessek többet azért ami nem annyiba kerül? Vagy akkor nem kell akciósnak hirdetni.
    Egyre több boltban tapasztaltam már, hogy próbálják átverni az embert. És igen is hogy arra való a panaszkönyv, ha sérelmünk akad egy boltban azt jelezzük. Joga van ehhez mindenkinek.

    Én múltkor a Müllerben jártam úgy, hogy ki volt téve akcióba a 4-es szemhéjpúder (599Ft), de kasszánál már 1500volt, szóltam, odajött az üzletvezető leellenőriztük és javították a hibát. Nálunk ott mindig nagyon kedvesek, ezért is szeretek ott vásárolni leginkább :)

    VálaszTörlés
  9. Én a Müllerben jártam érdekesen. Akciós kosár, L'Oreal körömlakk leárazva, szép szín, megvettem, Itthon beírtam a kódját a kozmetikai termék ellenőrző oldalon, kiírta h. 1 éve lejárt a szavatossága. Írtam az ügyfélszolgálatnak h. ez mégis milyen üzletpolitika, akciósan sem vettem volna meg egy lejárt körömlakkot. Válaszolt az ügyfélszolgálatos h. vigyem vissza, értesítették a boltot és még egy kis ajándékcsomaggal is kedveskednek majd. 1 hétre rá jártam abban a városban, bementem mondtam h. lejárt a lakk visszahoztam (kinyomtattam az ellenőrző oldalt, vittem papíron, látszott a lejáratni dátum). Az eladó hívta az üzletvezetőt vagy üzletvezető helyettest (csak a neve volt kiírva) aki flegmán lekezelően alig akarta visszavenni... . Nem vártam hajlongást, csak egy bocs, tényleg ellenőrizni kellett volna szöveget. Erre közölte h. nekik nincs rá idejük h. mindent átnézzenek és kül. is a körömlakkok szavatosság nem jár le! Ja szerinte... aki vett már lejárt lakkot nem ezt mondaná. 1 éve lejárt már amit vettem, attól h. nem volt megvizesedve a teteje bármelyik nap megtörténhetett volna, elvégre 4 éve gyártották és azóta a neonlámpa alatt tárolták, míg az akciós kosárban nem landolt. Eleve lejárt terméket nem kenek magamra ahogy lejárt kaját sem eszem, sőt lejárt tusival sem fürdenék. A lekezelő stílus meg a vevő hülyének nézése megvolt, ez amúgy a nagykanizsai Müller volt. Azóta nem jártam ott. Régen sok pénzt ott hagytam, ajándékvásárlás meg a saját részemre vásárolt dolgok elérték az éves 60 ezeres összeget, ezt ezután nem ott fogom elkölteni. Szerintem az emberek többsége azért nem mer reklamálni, mert még őt nézik hülyének akkor is ha igaza van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajándékcsomi nem volt persze, de a körömlakk ára ami 495Ft volt a pénztárcámban landolt újra. Nem érdekel h. pofákat vágott a nő aki visszavette... otthagytam neki a kinyomtatott oldalt is, nézegesse és informálódjon. Müllerben sok a lejárt termék, a gyógyszeres/étrendkiegészítős résznél simán kint vannak olyan termékek, melyek 1 hét és lejárnak, leakciózzák őket félárra... aztán megpróbálják eladni őket, de láttam már olyan terméket ami már lejárt mégis kint volt, Weleda termékek pl. Csak ebben a Müllerben jártam többet... lehet nem mindegyikre jellemző, de itt gyakori. Ha nem dumálna 3 eladó a pénztár mögött, talán lenne rá idő h. ellenőrizzék őket. Az is vicces mikor egy 15ml-s arcpakolásra rá van ragasztva magyar nyelven egy 250ml-s naptej fordítása, utolsó vásárlásom alkalmával láttam pont. Régen ez a hely volt a kedvenc drogériám, már nem... .

      Törlés
  10. Én a kiskunhalasi Müllerben jártam úgy,hogy egy hétfőn bementem (50 km-re lakok kiskunhalastól) és megláttam, hogy az essence kifutó termékek le vannak árazva 300 Ft-ra gyors a kosárba raktam 3 terméket, állok a kasszához. Eredeti árakon üti be a nő. Kérdezem tőle ez nem akciós, erre mondják, hogy jöjjek vissza holnap mert holnaptól van az akció.De ráírják a nevem és elteszik. Hát jól van mondom csak pénteken jövök újra, mondják addig elteszik. Megyek vissza másnap, hogy ne kelljen olyan sokáig eltenni, nézem a polcokat sehol akció. Megyek a kasszához, kérem a dolgaim. Szerencsémre akciós áron odaadták, de húzgálták a szájukat, hogy most mit fog szólni a főnök. Úgyhogy nekem odaadták, de szerintem csak én voltam az egyetlen amit nagyon köszönök nekik. :) De nagyon gáz amit művelnek a Rossmannokban. Engem turkálóban vertek át majdnem 1000 Ft-tal. De visszamentem és visszaadta a pénzt. Sok embernek az a 900 Ft is számít a mai Magyarországon :/

    VálaszTörlés