Mol Bubi City Tour

Hála a gyönyörű napsütéses tavaszi időnek és a ritka vasárnapi tömegközlekedésnek hála úgy döntöttem, hogy kipróbálom a Mol Bubit. Bár már tekertem vele - még a tesztidőszak alatt -  most először béreltem saját kártyáról.

Due to the beautiful weather and  the frequency of pubilc transport on Sundays, today I made my firt Moll Bubi hire. I have already tries it during its test period, but now it was the very first time that I got one for my credit card.


Miután a honlapon csak azt találtam meg, hogy mennyibe kerülnek a jegyek, úgy döntöttem, hogy letöltöm a mobilappot. És milyen jó döntés volt! Két perc alatt kitöltöttem a személyes adataimat, és már ki is választhattam, hogy milyen jegyet szeretnék váltani. Én a 24 órás mellett döntöttem, ami 500 forintba kerül bringánként. Ehhez 25 ezer forintot zárolnak a számládon, amíg a periódus tart, viszont ha fél órán belül lerakod a bringát, semmi plusz költséged nem lesz. Tehát, reggel 10kor megveszed a jegyet és azon melegében kiveszel egy biciklit. Azzal betekersz a belvárosba (fél órán belül) és lerakod egy dokkoló állomáson. Ha kishoppingoltad magad ismét Bubira pattansz és hazatekersz. Ebéd után kimész a Margit-szigetre és tekersz egy kört (az itteni a legnépszerűbb Bubi állomás), este pedig még belefér egy kis naplemente nézés a rakparton. Reggel pedig gyorsan elugrasz vele a boltba még suli vagy meló előtt.

On the website, I could only found the ticket prices, so I decided to download the mobile app. I had proven to be a great decision! I filled out my personal data within 2 minutes, and after that I could choose the ticket type. I have chosen the 24 hours-one, which costs approximetely 2 euros. For this, 100 euros will be withdrawn as a deposit for the 24 hours. Of course, you will get this back at the end of the period. If you dock the bike within 30 minutes, you will have absolutely no other costs. If you are out of this period, you will be charged 2 euros in every 30 minutes.


A bringák kivétele szintén az mobilapp-al a legegyszerűbb, csak beszkenneljük a hátsó kerék fölött lévő QR kódot és már ki is választhatjuk, hogy el szeretnénk vinni a bringát.
A Bubik fel vannak szerelve mindennel, ami elő van írva; így egy esetleges rendőri igazoltatásnál sem kerülünk bajba. A műszaki állapotuk jó volt, a mai négy próbabringa közül egynek kattogott csak kicsit a váltója.
Sokan mondják, hogy nehéz őket tekerni. Hát tényleg nem egy karbonvázas országúti bringa a maga 25 kilójával, viszont teljes volt a biztonságérzetem rajta. Az emelkedőkön tényleg kicsit nehézkes, de az ülése hosszabb távon is kényelmes.

It is the easiest to use the mobile app to take out the bikes as well. You just have to scan the QR code at the back of the bike and you can choose to take it rihgt away.
Bubis are equipped with all the necessary gadgets, like lamps, prisms, brakes, etc.. So if you get stopped by a policeman, no worries :)
They are in good condition, today I took out 4 - only one had a bit noisy derailleur. Lot of people are saying that they are hard to move. Well, definitely not a carbon-racer bike with its 25 kilograms, but at least I felt completely balanced and safe. It is harder at the hills, but its seat is comfy on the long run as well.


Szerintem a belvárosi dokkolók nagy részét érintettem, és mindenhol voltak bringák. Annyi gond volt mindösszesen, hogy a Szent Gellért térnél valamiért a dokkoló nem akarta 'elfogadni' a bringát. Úgyhogy vagy 10 percig szórakoztam vele, melynek hála kicsúsztam az ingyenes fél órából. Szintén a rendszer gyengesége, hogy nem igazán van folytonos, kiépített bicikliút - a belvárosban sem. Én a Margit hídtól jöttem le a Szabadság hídig, és csak szakaszosan sikerült kijelölt bringautat találnom, míg Dániában vagy Hollandiában ezzel sosem lenne gond. Illetve sajnálom, hogy a külsőbb városrészekben kevesebb Bubi lelőhely van, például miért nincs a Kopaszi gáton?

I think I saw most of the Bubi-docks during today's journeys, and I could find unhired bikes everywhere. I had only one problem with a dock, the one at Szent Gellért tér somehow did not want to accept my bike. So I had to play with it with 10 minutes - and ran out of the free 30 min as well.
Also, there are no continous bike lanes, not even at the centre of the city! I came down from Margit híd till Szabadság híd, and I could only found a bike lane in every second section. In Denmark or in the Netherlands, there would be no such problem. And also, there are no Bubi stations at the outskirts. For example, Kopaszi gát is a nice place, but totally out of the circulation.



Használtatok már Bubi bringát? Mik a tapasztalatok? Vagy esetleg tervezitek kipróbálni?

Did you try Bubi? What are your experiences? Or are you going to try it sometime?

1 megjegyzés:

  1. Alapbólnagyon szívesen biciklizem,és gyakorlott is vagyok,de a bubi nekem nem volt jó élmény.Nagyon nehéz,és nekem nem volt biztonságérzetem mert a kormány mindenfelé forgott volna,és alig bírtam a dögnehéz szerkezetet egyenesben tartani.A Corvi negyedtől mentem a Ferenciek teréig,ami igen rövid táv de nagyon lefárasztott.Inkább maradok a hétvégi biciklizésnél egy könnyű,mozgékony kis Mountenbike-kal.Szerintem 1 Bubi km-el felér legalább 5 MTB kilométerrel.Nem gyakorlott és nem edzett lányoknak nem ajánlan.
    Alix

    VálaszTörlés